Naujienos
Maironio Niujorke, Donelaičio, A.Kazickienės, Bostono, Čikagos lituanistinių mokyklų dvidešimt atstovų dalyvavo KFF (AKGP) organizuotame lituanistinio švietimo seminare "Efektyviausias mokymas,-is. Koks jis?", kurį pravedė lietuvių kalbos specialistė, Bostono lituanistinės mokyklos vedėja Gailutė Urbonaitė-Narkevičienė.
Šešias valandas trukusiame seminare Gailutė pristatė lietuvių kalbai kaip svetimai kalbai mokyti,-s taikomą komunikacinį principą. Šis principas Europoje naudojamas nuo aštuntojo-devintojo dešimtmečio ir skirtas būtent ne gimtųjų kalbų mokymui. Komunikacinis principas remiasi tuo, kad mokinys užsienio kalbos mokomas taip, kad jis savo aplinkoje, realioje savo situacijoje, galėtų bendrauti panaudodamas besimokomą kalbą. Prelegentė supažindimo su Europos Kalbų mokymo, mokymosi ir testavimo metmenimis (CEFR), Europos testuotojų Asociacija (ALTE), kalbos gebėjimo lygiais A1, A2, B1, B2, C1, C2. Pranešėja paaiškino, kad CEFR nuo 2011 m. veiklą derina su ACTFL (Amerikos Taryba užsienio kalboms mokyti), aptarė, kaip mokytojas gali atpažinti mokinio lietuvių kalbos gebėjimų lygį, pasakojo apie spiralinį mokymą, kai kasmet mokomos tos pačios temos, kurios papildomos naujomis žiniomis, lietuvių kalbos žodžiais ir išsireiškimais. Konferencijos dalyvės pasidalino skirtingų mokyklų patirtimi. Buvo aptarta galimybė lituanistinių mokyklų mokiniams gauti lietuvių kalbos kaip svetimos/užsienio kalbos kreditus. Seminare svečiavosi KFF administratorė Elena Naujikienė, JAV LB Krašto Valdybos pirmininkė Sigita Šimkuvienė. KFF dėkoja Susivienijimo Lietuvių Amerikoje (SLA) direktorei Laimai Mihailovich už rūpestingą priėmimą SLA patalpose pačiame Niujorko centre.
Daugiau apie lietuvių kalbos kaip svetimos kalbos mokymą bei komunikacinį principą galite skaityti V.Buivydienės ir N.Mačianskienės moksliniame straipsnyje.